Úřad pověřený vedením agendy Intrastatu a sběrem dat
Hlášení Intrastatu s hlášeními ESL se předkládají celní správě. Adesa: Agenzia delle Dogane e dei Monopoli - Via Mario Carucci, 71 - 00143 Roma. Tel: 800 217213, e-mail:
Národní legislativa pro Intrastat
Nařízení ministrů ze dne 22. února 2010.
Rozhodnutí č. 22778 ze dne 22. února 2010: Schválení vzorů souhrnných seznamů prodejů a nákupů zboží uvnitř Společenství a služeb poskytovaných a přijatých v rámci EU.
Rozhodnutí č. 63336 ze dne 7. května 2010: Rozšíření elektronického přenosu deklarací Intrastatu také prostřednictvím elektronické služby Revenue Agency (služba ENTRATEL)
Termíny pro podání hlášení Intrastatu
Hlášení Intrastatu v Itálii musí být předložena do 25. dne měsíce následujícího po vykazovaném období, přičemž vykazovaným obdobím může být kalendářní měsíc nebo čtvrtletí. Pokud toto datum připadne na sobotu, neděli nebo státní svátek, posouvá se termín na následující pracovní den.
Limity pro vznik povinnosti hlásit Intrastat
Povinnost předkládat měsíční hlášení IT Intrastatu týkající se přijetí zboží uvnitř Společenství, vznikne jen pokud je celková čtvrtletní částka nákupů alespoň za jedno ze 4 předchozích čtvrtletí rovna nebo vyšší než 350 000 EUR (místo předchozí hranice 200 000 EUR). Pod čtvrtletní hranicí 350 000 EUR se Intrastat ve směru přijetí zboží nesmí předkládat.
Pokuty za neplnění povinností při podání hlášení Intrastatu
Sankce za nepodání nebo podání chybných hlášení Intrastatu se pohybují od 500 EUR do 1 000 EUR, když jde o chybu ve fiskálních údajích a od 516 EUR do 5 146 EUR, když se jedná o chybu v údajích pro statistické účely. Sankce za nesprávné nebo chybějící údaje se vztahuje pouze na obchodníky, kteří v příslušném období provedli přijetí nebo odeslání v hodnotě vyšší než 750 000 EUR a ukládají se pouze jednou, za každé hlášení Intrastatu (bez ohledu na počet chyb). Pokuta se sníží o 50%, pokud obchodník do 30 dnů podá opravné hlášení se správnými daty.