19.11.2015Při provozování e-shopů dochází poměrně často k situaci, kdy je odeslané zboží z nejrůznějších důvodů (reklamace, nepřevzaté zásilky, vrácení zboží v zák. lhůtě) vráceno zpět odesílateli. Hlášení Intrastatu ve směru odeslání tedy obsahuje údaje o veškerém zboží, odeslaném do zemí EU, jak tedy postupovat, pokud se zboží v daném měsíci nebo měsících následujících vrátí zpět? Dle vyjádření ČSU s odkazem na aktuální příručku k vykazování Intrastatu, se zboží vrácené do ČR vykazuje v hlášení o přijetí s kódem obch. operace 21. Pokud daný subjekt nemá povinnost hlásit Intrastat ve směru přijetí (nedosáhl u přijetí zb. prahu 8 mil. pro vykazování), nemusí nijak upravovat hlášení ve směru odeslání. To platí i opravy podaných hlášení. Pouze musí při sledování dosažení prahu pro vykazování přijetí, zahrnovat do hodnoty přijatého zboží i hodnotu vrácených zásilek. Toto pravidlo neplatí pouze pro e-shopy, ale je aplikovatelné na všechny případy, kdy po odeslání zboží dojde k jeho vrácení.